I min stilling som kommunikationskonsulent har jeg rådgivet flere kunder i hvordan de tilrettelægger en effektiv crowdfunding-kampagne, trin for trin.

En crowdfunding-kampagne består ikke kun af selve kampagnen, men er også tæt forbundet med evner på sociale medier. Der skal en effektiv social medie strategi til for at få succes med en crowdfunding-kampagne, og jeg oplever tit, at folk undervurderer den tid, det tager, at komme rigtigt fra start.

Min store succeshistorie med crowdfunding var tilbage i 2012 da jeg var community manager for Guys From Andromeda LLC, der crowdfundede computerspillet SpaceVenture for $500.000 USD. Her fik jeg en unik mulighed for at kigge over skuldrene på spillets producere mens de skruede præsentationen sammen, og fik et værdifuldt indblik i de udfordringer, der opstår, når man kører en storstilet crowdfunding-kampagne — både før, under og efter.

Mig til Creative Business Cup 2014
Her sidder jeg blandt Danmarks elite inden for crowdfunding til Creative Business Cup 2014, hvor jeg var ekspertpanel-deltager.

Senere mødte jeg Frederik Ploug Søgaard, som endte med at blive formand for Dansk Crowdfunding Forening, til et dansk arrangement om crowdsourcing. Jeg endte med at blive projektleder på foreningens hjemmeside, være med til den stiftende generalforsamling, og vedligeholder stadig en god kontakt til bestyrelsens medlemmer.